концертмейстерський клас та камерний ансамбль

konc klas1konc klas2konc klas3

На відділі «Концертмейстерський клас та камерний ансамбль» працюють педагоги різних поколінь. За роки існування Хмельницького фахового музичного коледжу ім. В.І. Заремби склався чудовий колектив педагогів, якому властива професійна майстерність, творча воля та натхненність.

У перші роки роботи навчального закладу існував відділ «Фортепіано». Програмні вимоги до виховання фахівців поступово ускладнювалися, що призвело до народження окремого відділу, котрий отримав назву «Концертмейстерський клас та камерний ансамбль», і першим його завідувачем була Евеліна Олександрівна Широкова – багатогранний фахівець, сьогодні - заслужений працівник культури України, відмінник освіти України, незмінний концертмейстер училища.

konc klas4Творчу естафету вона передала Олександру Яковичу Пуріму. Після його від’їзду творчі напрацювання відділу очолила Валерія Анатоліївна Разумова – відмінник освіти України, лауреат обласної премії ім. Т.Г. Шевченка.

З 1989 року роботу відділу очолювала відмінник освіти України Колосовська Маргарита Валеріанівна. Сьогодні відділ очолює кандидат мистецтвознавства Портний Ю. Л. Викладачі відділу творчо і з любов’ю розвивають у студентів різнобічні якості фахівців, потрібні для подальшої практичної роботи. Над цими складними завданнями сьогодні працюють Разумова В.А., відмінник освіти України Волкова Ж.П., Левіатова Е.К., Колосовська М.В., Станко В.М., Толстікова О.А., Полатайко Л.П., Портний Ю.Л., а також молоді фахівці - Колеснік А.О. , Бернацький В.В., Слєсар М. В.

Концертна діяльність викладачів відділу є яскравим культурним явищем не тільки училища, але й міста. Перебуваючи у постійному творчому пошуку, старші колеги передають молоді свій власний досвід, збагачуючи їх неоціненними враженнями та порадами. Серед талановитих виконавців відділу слід відзначити прекрасні творчі дуети: Т. Ковтуненко – В. Левіатова, В. Щур – В. Разумова, Л. Радченко – М. Колосовська, Б. Колесник – М. Добринчук, О. Леонова – О. Колосовська, О. Толстікова – Г. Кротенко, О. Толстікова – Л.Петренко.

konc klas5З великою вдячністю хотілося б відзначити працю професіоналів – ілюстраторів - Шандора А.С., Матняка І.А., заслуженої артистки України Щур В.Г., народної артистки України М. Ясіновської, заслуженої артистки України Ф. Чергіндзії, лауреата обласної премії ім. Т.Шевченка Гаврилюка В.Ю., Леонової О.В., Тукала В.В., Репецького В. П., Прохніцького М. М., Лапко О.І., Кримінського А., Пасєки В.Г., Добринчука М.В., Левчука О.В., Цмур О.Г., Баніт М.В. та інших.

Згадуємо чудових виконавців, котрих серед нас уже немає: А.Цибулю, В. Колосовського, Л. Козовика.

Технічну досконалість у поєднанні з художнім смаком, артистизмом випускники та ілюстратори-солісти демонструють з року в рік, про що свідчать високі оцінки голів державних кваліфікаційних комісій. Іспити з концертмейстерського класу та камерного ансамблю – це справжнє свято музики, високого професіоналізму та творчого єднання музикантів.

Камерно-ансамблеве виконавство на сучасному етапі – якісно нове явище, що увібрало принципово нові тенденції музичного мислення. Відомі дослідники камерно-інструментальної музики ХХ століття, зокрема європейської, не раз підкреслювали її здатність втілювати «дух епохи» і гнучку чутливість у відтворенні найтонших нюансів психології людини. Саме професійна камерна музика (як найчутливіший «музичний організм») завжди була творчою лабораторією композиторських пошуків для втілення в образний зміст своїх творів сучасних філософських тенденцій розвитку суспільства і особистості. Це вимагає від виконавців відповідної культури і «наукового озброєння».

Циклова комісія, усвідомлюючи специфіку камерного ансамблю як культурного феномена, його зростаючу роль у подальшому розвитку духовності суспільства, розглядає завдання виховання музиканта-ансамбліста з високих і відповідальних позицій.

На сьогодні комісія об’єднує яскраво обдарованих музикантів, лауреатів та дипломантів міжнародних та всеукраїнських конкурсів, які, зберігаючи традиції, спрямовують свою плідну творчу та педагогічну діяльність на пошуки ефективних форм та методів задля удосконалення виконавського рівня та популяризації камерної музики.