Варавкіна-Тарасова Надія Петрівна
Кандидат мистецтвознавства,
викладач ПЦК «Теорія музики».
Автор статей, серед яких:
1. Й.С. Бах і Д.Д. Шостакович (досвід етимологічного методу аналізу на прикладі прелюдії і фуги № 19 ор. 87 Д.Д. Шостаковича) / Н.Тарасова (Варавкіна). // Музичне мистецтво: зб. наук. ст. – Вип. 3 : Й.С. Бах та його епоха в історії світової музичної культури. – Донецьк-Лейпциг: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2003. – С. 123-129.
2. Метод духовного анализа музыки В.В.Медушевского и его значение в современной музыкально-педагогической практике / Н.Варавкина-Тарасова // С.Рахманінов: на зламі століть. Творчість як рушійна сила культури: наукові статті учасників VI міжнар. симпозіуму [під ред. канд. мист-ва, професора Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого Л. М. Трубнікової]. – Харків : СОП Носань В.А., 2009. – Ч. I. – Вип. 6. – С. 27-37.
3. Символи Духу у хоровій притчі «Щедрик» В.С. Мужчиля / Н.Варавкина-Тарасова // Наукові записки Тернопільського нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка та НМАУ України ім. П.Чайковського. Серія: Мистецтвознавство. – № 1 (20). – 2009. – С. 119-125.
4. Идея ритма Единой Жизни в «хоровых ключах» Г. Свиридова / Н.Варавкина-Тарасова // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. ст. ХДУМ ім.І.П. Котляревського: Когнітивне музикознавство-2. – Х :Вид-во «С.А.М.», 2011. – С. 13-30.
5. Ф.Ліст «Молитва»: духовність, символіка, рефлексія / Н.Варавкіна-Тарасова // Актуальні питання мистецької педагогіки:зб. наук. пр. міжнар. наук.-практ. конф. «Ференц Ліст і Україна. Ференц Ліст і Поділля» (22-23 вересня 2011 р., м. Хмельницький) –. Хмельницький : ХГПА, 2011. – Вип. І. – С. 29-50.
6. Метод духовного анализа музыки В.В. Медушевского и его значение в современной музыкально-педагогической практике / Н.Варавкина-Тарасова // MUSIQI-DÜNYASI. – Баку, 2013. – № 1 (14). – С. 56-60.
7. "Световое окно" и другие литургические символы во «Всенощном бдении» Сергея Рахманинова / Н.Варавкина-Тарасова // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. ст. Вип. 40. ХДУМ ім. І.П. Котляревського; Вид-во ТОВ «С.А.М.», 2014. – С. 32-55.
8. Spiritual symbolsin the context of the musical text (the "Anthemof Ukraine" music by M. Verbitsky to the words of P. Chubinsky) / Н. Варавкина-Тарасова // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики. Когнітивне музикознавство: зб. наук. ст. ХНУМ ім.І.П. КотляревськогоХарків : ХНУМім.І.П. Котляревського, 2017. – Вип. 47. – С. 4-14.
9. Співзвуччя духовних символів як основа герменевтики підчас аналізу музики (The Consonanse of Spiritual Symbols as the Basis of Hermeneutics in the Music Analysis) / Н.Варавкина-Тарасова // КультураУкраїни. Серія: Мистецтвознавство: зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури ; за заг. ред. В.М. Шейка. – Харків: ХДАК, 2017. – С.17-26.
10. Аналіз музичного твору. Збірник статей / під заг. ред. док. іст. наук, проф. О. Коляструк; передмова док. мистецтвознавства, проф. Л. Шаповалової. – Х. : Раритети України, 2018. – 236 с.
11. «Joan’s of Arc Aria No. 7 from the opera “The Maid of Orleans” by P.I. Tchaikovsky : the spiritual symbolism of the canon of repentance when “trialed under sign”». Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теоріїі практики. Когнітивне музикознавство: зб. наук. ст. ХНУМ ім.І.П. Котляревського. Харків : ХНУМ . 2018, Вип. 49. С. 19-35.
12. Духовна реальність образу Жінки-Берегині з поспіву «Садок вишневий коло хати» Т. Шевченка і солоспіву М. Лисенка». Українське музикознавство, музична педагогіка і виконавство у загальноєвропейському контексті : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Сєвєродонецьк, 02.12.2017 р.). Сєвєродонецьк : ПП «ВКП «Пєтіт»» 2017. С. 12-15.
13. Варавкіна-Тарасова Н.П. Методика аналізу символіки «золотого перетину» на прикладі Прелюдії з поліфонічного циклу E-dur (І т. ДТК) Й.С. Баха та І-ї частини Етюду № 3 E-dur Ф. Шопена. «Музичні приношення – Neue Möglichkeiten – Нові можливості» Матеріали Обласних науково-практичних конференцій. Хмельницький, 2020. С.41-45.