5. Стан соціально-побутової сфери
5. Стан соціально-побутової сфери
Напрямки роботи соціально-побутової сфери в училищі реалізуються спільними зусиллями адміністрації та профспілкового комітету. Укладається Колективний договір між керівництвом училища та трудовим колективом з метою соціального захисту трудових прав працівників, передбачених законодавством. На його підставі здійснюється регулювання усіх соціально-економічних, виробничих і трудових відносин. Зміни та доповнення до цього колективного договору вносяться в обов’язковому порядку у зв’язку зі змінами чинного законодавства.
Дирекція училища приділяє велику увагу розвитку соціальної сфери і забезпеченню соціальних потреб студентів, викладачів та працівників училища, створенню належних умов для проведення занять і відпочинку.
Для дотримання належних умов роботи та навчання в училищі працює фонотека, бібліотека з читальним залом, великий та малий академічні зали. Всі навчальні приміщення наповнені необхідним обладнанням, інструментарієм, меблями, матеріально-технічними ресурсами, необхідними для проведення навчального процесу.
За останні роки значно покращенні умови праці викладачів училища: оновлені інтер’єри вестибюлів, класів, коридорів; училище підключене до міської тепломережі; проведено благоустрій території; обладнано комп’ютерний клас.
В училищі існує загально-установлена система забезпечення працівників училища пільговими путівками для санаторно-курортного лікування. Згідно плану у 2012 році оздоровлено 3 викладачі, у 2013 – 6, у 2014 – 10 викладачів за путівками Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.Баз відпочинку училище немає.Профспілковий комітет постійно надає матеріальну допомогу малозабезпеченим членам колективу, при нещасних випадках, організує культурно-масову та оздоровчу роботу в колективі. За рахунок власних коштів закуповуються подарунки для дітей.
В училищі забезпечені належні умови навчання й відпочинку студентів.
Хмельницьке музичне училище ім. В.І. Заремби не має гуртожитку для студентів. 160іногородніх студенти проживають на приватних квартирах. Проживання та умови проживання знаходяться під постійним контролем адміністрації навчального закладу та кураторів академічних груп.
Для своєчасного виявлення захворювань серед студентів в училищі згідно з графіком проводиться медичний огляд.
Профспілковий комітет училища сприяє придбанню медикаментів для аптечки, яка існує в училищі.
Для створення умов харчування студентів та працівників училища підписана угода про спільну діяльність з кафе «ПАБ» по вул. Проскурівській, 66.
Для оздоровлення студенти залучаються до спортивно-масової роботи і організованого відпочинку в канікулярний період.
5.1. Забезпечення соціально-психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу
Основною метою соціально-психологічного супроводу у Хмельницькому музичному училищі ім. В.І.Заремби є підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом його індивідуалізації та захист соціального і психічного здоров’я всіх його учасників шляхом застосування методів і технологій практичної психології і соціальної педагогіки.
Основними видами цієї діяльності є діагностика ( психологічне обстеження студентів, їхніх груп та колективів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання); корекція (здійснення психолого- педагогічних заходів з метою усунення відхилень у поведінці, схильності до залежностей та правопорушень); реабілітація (надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій ситуації); профілактика (своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі). Ці види діяльності здійснюють члени адміністрації, заступник директора із навчально-виховної роботи, викладач психології, але основною одиницею у цьому процесі залишаються куратори академічних груп.
З метою психологічного обстеження та діагностики на початку навчального року кураторами груп нового набору складається, в у інших групах – оновлюється соціальний паспорт групи, який містить дані про соціальний зріз колективу групи, вносяться дані про студентів із соціально незахищених верств населення. Також куратори збирають дані про статус сім′ї студентів, приділяючи особливу увагу дітям-сиротам, дітям із неповних сімей, студентам, чиї батьки знаходяться за кордоном.
Велика увага приділяється соціальній та психологічній адаптації першокурсників. Питання проходження адаптаційного періоду систематично розглядається на засіданні педагогічної ради. Упродовж періоду адаптації адміністрацією училища проводиться анкетування та тестування першокурсників з метою виявлення психологічних проблем та надання їм допомоги у їх вирішенні.
Основною формою організації соціально-психологічного супроводу є індивідуальна робота. У плані роботи кураторів груп ця робота винесена у окремий розділ, у журналах куратори ведуть регулярні записи про проведену роботу, фіксуючи зміст роботи та із ким із студентів вона проведена. Куратори постійно тримають у полі зору студентів, що потрапили у складні життєві обставини; які мають прояви асоціальної поведінки; у яких є труднощі у спілкуванні з однолітками та педагогами; які важко піддаються мірам педагогічного впливу; які позбавлені повноцінного родинного оточення тощо.
Викладач психології Шнурова Ю.А. виступає на засіданнях методичного об′єднання кураторів академгруп із лекціями про психологічні особливості підліткового віку, допомагає кураторам засвоїти методику проведення тестувань тощо.
З метою підвищення психологічної культури педагогічних працівників, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі проводиться відповідна робота у формі семінарів, тренінгів, круглих столів, лекцій, виступів на педрадах.
Ведеться також робота, спрямована на захист прав і свобод дітей та молоді, створення умов комфортного освітнього середовища, захисту честі і гідності кожного учасника навчально-виховного процесу.
Окремою ділянкою соціально-психологічного супроводу є робота із обдарованими студентами. В училищі створені відповідні умови для реалізації їх інтелектуального та творчого потенціалу через систему індивідуальних занять, участі у гуртковій та науково-дослідницькій роботі, у олімпіадах та конкурсах.
Результат самооцінки: 10 балів, рівень: високий