Тетяна Іванівна Стасюк

kompozitorНародилась 31 березня 1958 року у місті Одеса, де бать­ки навчались в університеті. Дитячі роки провела у Теофіполі, де жила її бабуся. В музичну школу пішла з 10 років відразу у 2-й клас. Пробувала писати музику для фортепіано, оркестру і навіть оперу. Після закінчення 6-ти класів ДМШ в 1973 році вступає до Хмельницького музичного училища на відділ теорії музики (викладач – Л.П. Хлистун). Продовжує писати музику (симфонію, рондо для фортепіано з оркестром, фортепіанний цикл „Образи”, обробки подільських народних пісень, скрипкові п'єси).

У 1977 році вступає до Київської консерваторії на композиторський факультет до Левка Колодуба. Знаходить своїх однодумців в „Клубі творчої молоді”. Захоплюється творчістю Є. Станковича, під впливом якого пише кантату-ораторію „Хатинь” на текст Л. Забашти для меццо-сопрано, мішаного, дитячого хору і симфонічного орке­стру. Творчим успіхом для Т. Стасюк стало виконання першої частини – „Прелюдія” з партіти для струнного оркестру. Дипломною роботою стала сим­фонія в 4-х частинах (1982 р.).

Після закінчення консерваторії працює з діть­ми у музичній школі під Києвом, де веде клас композиції для талановитих дітей і продовжує активну творчу працю. Окрім симфонічного жанру („Поема” для симфонічного оркестру) Т. Стасюк у цей період зацікавлює і хорова музика для дітей. Спеціально для пле­нуму творчої музики була написана кантата „Золо­тий дзвіночок” для дитячого хору, яка прозвучала під керівництвом відомого хормейстера Е. Виноградо­вої. Також пише окремі твори для жіночого або ж дитячого хору на слова Ладижця („Коли місяць в хмарі заблудився”) і хору хлопчиків („Дударі”).

Знаходить багато спільного у своїх поглядах з поезією Л. Костенко, на вірші якої створює хоровий цикл „Малюнки на променях” для дитячого хору а cappella. В цьому творі виявились характерні риси молодого автора: тонка поетичність в розкритті картин природи і людських почуттів, яскраві звукозображальні прийоми хорового письма, принципи вокальної інструментовки, використання сучасних гострих гармоній кластерного типу при збереженні тонального мислення.

В останні роки Т. Стасюк живе і працює в Італії (м. Формі). Час від часу грає у місцевому костьолі на органі, який опанувала ще в консерваторії у засновника української органної школи А.М. Котляревського.