Кабінет Української мови та літератури
Програма кабінету
української мови та літератури
Кабінет української мови та літератури – це навчально-методичний центр, оформлений відповідно до вимог наукової організації праці педагога та студентів для забезпечення найвищого рівня викладання цих дисциплін – наукового, естетичного, навчального, методичного та виховного. У кабінеті відбувається залучення студентів до світу філології, виховується любов до рідної мови, формуються критерії сприйняття літературної мови та діалектів.
Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу, для реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п) та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.
Завданням функціонування навчального кабінету є створення передумов для:
- організації індивідуального та диференційованого навчання студентів;
- реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
- проведення консультацій для студентів з метою підготовки до ДПА з української мови
- індивідуальної підготовки викладача до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
Мета роботи: забезпечити оптимальні умови для організації навчально-виховного процесу з української мови та літератури.
У кабінеті створені передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання. В ньому є стенди: «Фонетика», «Лексикологія», «Морфологія», «Синтаксис», «Культура мовлення». Матеріали сприяють повторенню студентами теоретичного матеріалу з української мови та літератури. У кабінеті є портрети письменників, плакати з висловами відомих мовознавців про мову, стенд «Державні символи України», краєзнавчі матеріали.
Систематично працюють експозиції змінного характеру:
- орієнтовні завдання до занять, контрольних робіт;
- додаткова література;
- кращі студентські роботи: реферати, інформаційні повідомлення, творчі проєкти, есе, твори, наукові дослідження мовознавчого та літературознавчого спрямування;
- «Календар знаменних дат»
Для зацікавлення студентів українською мовою кабінет оснащений науково-методичною літературою, тематичними папками: «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності студентів» та «Питання для самоконтролю» (відповідно до нової програми), «Критерії оцінювання усних та письмових робіт», «Завдання для контрольних та самостійних робіт», «Пам’ятки для виконання завдань з мови», «Читання мовчки», «Аудіювання», «Читання вголос», «Диктанти», «Перекази», «Матеріали олімпіад», «Матеріали ЗНО», «Матеріали до УРЗМ», «Тренувальні вправи» тощо.
Робота завідувача кабінету української мови спрямована на виконання завдань:
- виховання інтересу студентів до вивчення української мови та літератури, високої мовної та загальної культури;
- формування в студентів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до інших народів;
- формування в студентів критичного мислення, навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючи, комунікативних, інтелектуально-інформаційних навичок;
- формування в студентів почуття власної гідності, відповідальності, особистого ставлення до подій і явищ суспільного життя, здатності визначати власну активну життєву позицію, робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі, спрямовані на розвиток суспільства, держави, забезпечення власного добробуту та добробуту своєї родини;
- надання науково-методичної допомоги вчителям-предметникам в удосконаленні навчально-виховної роботи;
- забезпечення оптимальних умов для навчальної роботи кабінету;
- виховання свідомого інтересу в студентів до української мови, істотне поглиблення мовленнєвої та читацької компетенцій учнів.
У кабінеті української мови та літератури студенти мають можливість ознайомлюватися з новинками навчальної, наукової літератури, періодикою.
Протягом року в кабінеті, окрім занять, проводяться тематичні заходи, засідання круглого столу, внутрішні олімпіади та конкурси. Все це дозволяє разом з формуванням конкретних знань та загальних уявлень студентів створювати умови для розвитку їхніх моральних якостей.