Презентація творчих робіт студентів-випускників з дисципліни «Поліфонія»
У процесі навчання на відділі «Теорія музики» всі студенти IV курсу опановують предмет «Поліфонію»
який є невід’ємною частиною професійної підготовки і належить до числа основних курсів у системі професійної освіти музикознавців. При вивченні цієї дисципліни здобуваються як теоретичні знання, так і практичні навички у вигляді перших композиторських спроб, що виявляються у написанні фуги – жанру, який цілком доречно вважається найвищим досягненням поліфонічного мистецтва.
В наш час творчий розвиток студента є невід’ємною частиною його майбутньої фахової компетентності і для успішної реалізації творчого процесу необхідна ґрунтовна опора на навчальний досвід. Щоб виявляти креативність, потрібно володіти чималим обсягом знань у тій сфері, якій і присвячені творчі зусилля. Підготовчими діями для написання завершеної поліфонічної форми був тривалий етап, заснований на оволодінні прийомами строгого і вільного стилів, а саме: створення одноголосних мелодій та контрапунктів до них, імітацій та канонів, різноманітних контрапунктичних з’єднань у простому та складному контрапункті, тощо.
Результатом у засвоєнні всіх перелічених поліфонічних засобів стало створення і презентація перед студентами і викладачами коледжу триголосної фуги на власну тему. До проведення даного заходу, який відбувся 30 травня 2021 року, студенти поставились досить відповідально, адже у їх біографії це був перший серйозний композиторський досвід. Творча активність випускників відділу «Теорія музики» виявилась в оригінальності задумів, винахідливості, творчій уяві та інтелектуальній свободі, яку вони втілювали у своїх фугах під керівництвом викладача навчального курсу – Лачко Т.Ю.
Першою презентувала свій твір Ільницька Дарія. За авторським задумом виконання фуги (d-moll) призначалось для струнного тріо у складі Федун Анни (скрипка), Калєєва Дениса (альт) і Коршунової Альони (віолончель). Зосереджений і строгий характер теми одразу налаштував слухачів на інтелектуальне сприйняття поліфонічної музики.
Лінію барокового тематизму у своїй фузі (G-dur) продовжила Рожко Світлана, яка продемонструвала володіння різноманітними контрапунктичними прийомами, серед яких проведення теми в оберненні, стретний виклад матеріалу, тощо.
Завершальний виступ Гардзель Олени з фугою (d-moll) на чуттєво виразну тему дозволив продемонструвати ліричні риси поліфонічного багатоголосся і занурити усіх присутніх у романтичний настрій.
Презентуючи свої композиторські здобутки, дівчата охоче ділилися враженнями від творчого процесу, давали цінні поради студентам молодших курсів та відповідали на поставлені запитання. Побажаємо їм не зупинятись на досягнутому і ще неодноразово відчувати радість від творчості у майбутній професійній діяльності!